Edukacinė paroda apie tremties vaikų kasdienybę keliauja po Lietuvą

Tarptautinė komisija, bendradarbiaudama su Kauno IX forto muziejumi, pakvietė Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinę mokyklą dalyvauti projekte – priimti keliaujančią parodą apie tremties vaikų kasdienybę.

Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinė kartu su kitomis aštuoniomis Lietuvos mokyklomis, kuriose yra įkurti Tolerancijos ugdymo centrai,  buvo pakviesta dalyvauti šiame projekte.

Gruodžio 2 dieną ši paroda, skirta Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų 5–12 klasių moksleiviams, atkeliavo į mūsų mokyklą. Parodai apie vaikystę tremtyje buvo atrinkta Kauno IX forto muziejaus rinkiniuose saugoma ikonografinė medžiaga, atspindinti vaikų gyvenimą Krasnojarsko krašte, Jakutske, Buriatijoje, Komijos respublikoje.

IX forto muziejininkai Renata ir Vytautas pristatė parodą ir edukacinį užsiėmimą 6b klasės mokiniams ir mokytojoms, kurios visą savaitę vedė edukacinius užsiėmimus kitose klasėse pagal muziejaus parengtą metodinę medžiagą ir rekomendacijas. Mokiniai, naudodamiesi klausimų-atsakymų forma, turėjo galimybę dalintis savo mintimis, pastebėjimais apie Sibire gyvenusių ir dabartinėmis sąlygomis augančių vaikų fizinę ir psichologinę būseną, palyginti gyvenimą okupacinėje sistemoje ir laisvoje šalyje. Edukaciniuose užsiėmimuose dalyvavo 19 klasių komplektų – 5–8 klasių mokiniai, kurie džiaugėsi įdomiomis pamokomis, netradiciniais mokymo metodais.

Mintys po įvykusių pamokų:

,,Antradienį vykusi pamoka apie Sibiro tremtį buvo labai įdomi ir informatyvi. Kiekviena vaikų grupė pristatinėjo skirtingas tos pačios temos potemes. Manau, ši pamoka labai įdomi ir kiekviena klasė turėtų tai išbandyti. Labiausiai patiko, kad kiekviena grupė turėjo dirbti kaip komanda.“ Ieva, 7d klasės mokinė

,,Vyko netradicinė lietuvių kalbos pamoka. Man ji patiko, nes dirbome kitaip, netradiciniais būdais. Mokėmės ir stengėmės mokytis patys, dėl to įsiminėme daugiau dalykų, daugiau išmokome. Dirbome grupėmis, kurias sudarė atsitiktiniu būdu. Man patiko darbas grupėse ir žinių perdavimo principas. Kai labiau dirbame patys,  mums įdomiau ir daugiau išmokstame. Deja, pamoka labai greitai ir nepastebimai prabėgo ir nuskambėjo skambutis į pertrauką… Būtų įdomu, jei tokių pamokų būtų ir daugiau.“ Gytė, 7d klasės mokinė

,,Labai įdomi, įtraukianti, skatinanti prisiminti ir mąstyti veikla. Mokiniai galėjo panaudoti jau turimą informaciją apie vieną tragiškiausių Lietuvos istorijos laikotarpių ir sužinoti naujų dalykų.“ Mokytoja Gitana

Tolerancijos ugdymo centro koordinatorė Vaida Kriščiūnienė